Národní přírodní rezervaci Lichnice – Kaňkovy hory najdeme ve východních Čechách nad městem Třemošnice. Rezervace je součástí většího chráněného území krajinné oblasti Železné hory, a převážně to jsou zalesněné vrchy a skalnatá údolí, významnou součástí rezervace je Lovětínská rokle.

START: vesnice Podhradí

CÍL: vesnice Podhradí

PŘES: hrad Lichnice

POČET KM:  10km

NÁROČNOST: střední

POPIS TRASY:

Od parkoviště se vydáme po červené značce po silnici směrem na Lovětínský rybník, je dobré si tady pejska vzít na vodítko (pro jistotu). Po chvíli přijde nenápadná odbočka na pěknou vyhlídku Dívčí kámen. Tady už samozřejmě můžeme hafana pustit na volno a pěkně se tu proběhne. Pak pokračujeme po silnici dále a kousek před osadou Ohrádka odbočíme ze silnice vlevo a pokračujeme dolů do údolí Lovětínské rokle, jdeme po hezké lesní stezce a podél Lovětínského potoka, takže čtyřnozí vodomilci budou mít velkou radost a určitě se osvěží. Lovětínský potok zde tvoří několik kaskád a stupňů. Nejzajímavější je pak “kamenná řeka”, pás balvanů stékajících z vrcholu Kaňka do údolí. Cestu údolím si určitě s pejskem zpestřete přelézáním klád či skákáním z pařezů. Za dřevěným mostkem (tady doporučujeme pejska občerstvit z potoka) po několika stech metrech dojdeme k rozcestníku. Rokle I žlutá trasa zde končí. Vydáváme se po modré značce do kopce ke zřícenině hradu Lichnice. Jde se poměrně dobře, stoupání nakonec pokračuje širokou lesní cestou až památnému Žižkovu dubu, monument několika set let starému. Pak už je to na zříceninu opravdu kousek. Torzo hradu Lichnice stojí na skalním návrší nad Třemošnicí. Během letních měsíců se zde koná spousta zajímavých kulturních akcí a koncertů. Výhledy z jeho hradeb jsou ale úžasné v kteroukoliv roční dobu.