Jílové leží jihovýchodním směrem od Prahy a je ze všech stran obklopeno zalesněnými stráněmi kopců. Jižním směrem od města protéká řeka Sázava. Na okolních stráních u okraje lesa je několik chatových osad. Městem prochází dálková značená cyklistická trasa nesoucí název Posázavská. Jílová slouží jako výchozí bod turistických značených tras vedoucích do oblasti přírodního parku Střední Čechy.

START:  Jílové u Prahy, náměstí – autobusy MHD, možnost parkování

CÍL:  Jílové u Prahy, náměstí – autobusy MHD, možnost parkování

PŘES: Kabáty, Pepř

POČET KM:  7 km

NÁROČNOST: nenáročná

POPIS TRASY

Z malebného náměstí v Jílovém (nadšenci si mohou zajít do muzea těžby zlata, tam ale psi nesmějí) se vydáme po místním zeleném značení na okruh zvaný Jílovské vyhlídky. Vyrazíme kolem muzea, projdeme jeho parkem a trasa nás povede do luk za městem, mezi pastvinami s koňmi. Dojdeme na vyhlídku s křížkem, zvanou Boží skála, odkud je nádherný výhled na městečko Jílové a jeho okolí. Cesta nás pak zavede dolů, přes osadu Kabáty a zase vzhůru, podél potoka a studánky s pitnou vodou na rozcestí u svaté Anny, kde je památná hornická kaplička. Pokračujeme na nedaleký vrch Pepř, kde je volně přístupná rozhledna s výhledem na přírodní chráněnou oblast Střed Čech. Pak už jen sejdeme zpět do Jílového, cestou si ještě prohlédneme Svatováclavské lázně s léčivým pramenem.