Rodinný letní výlet s dvěmi zlatými retríverkami, Bárou a Fany, do nedalekého Rakouska se opravdu povedl po všech stránkách. Cílové místo, horský hotel Rudolfshutte v salcburské části národního parku Vysoké Taury, nad střediskem Oberpinzgau (nedaleko Zell am See) v nadmořské výšce 2315 m, mezi ledovci, jezery a vrcholky třítisícových hor je úžasná a jedinečná volba pro výlet se psy.

Cesta z Prahy přes Plzeň, Mnichov, Kufstein a Kitzbuhel netrvala příliš dlouho, vyrazili jsme v 8 ráno a před 2 odpoledne jsme již stáli s naším jeepem v horské vesničce Enzingerboden, kde je nutné auto zaparkovat a dále pokračovat i s bagáží kabinovou lanovkou do cílové stanice u jezera Weissee . Tady se nachází obrovská horská chata Rudolfshutte, donedávna ve správě Alpenvereinu, dnes tříhvězdičkový horský hotel s vynikajícím zázemím: prostorná vstupní hala s restaurací, barem, recepcí a lezeckou stěnou, dole vyhřívaný krytý bazén s wellness centrem a fitness zázemím, nahoře tři patra s hezkými a dobře vybavenými pokoji.Měli jsme rezervovány dva pokoje, v jednom se ubytovaly děti, v druhém my dospělí a “samostatné lůžko” obsadily naše dvě goldenky. Protože počasí bylo přepychové, čistá obloha, slunce a krásné teplo, hned jsme se převlékli do lehkého trekového oblečení a vyrazili i se psy prozkoumat nejbližší okolí. Přímo pod chatou se nachází hladina nádherně modrozeleně zbarveného jezera Weisssee a dolní stanice sedačkové lanovky na Medelz do výšky 2600 m /tam se bohužel s pejsky nedostaneme/. Projdeme se alespoň okolo jezera, kde naše fenky hned otestují teplotu a kvalitu vody, zjevně vyhovující. Kousek dál pak objevují velkolepou atrakci na léto, zbytky sněhového pole a dokáží si ho s radostí užít. Vracíme se zpátky k Rudolfshutte a na lehátcích na terase /my káva a psi piškoty/ relaxujeme do večeře.Druhý den za trvajícího nádherného počasí podnikáme lehkou tůru po trase kabinové lanovky dolů k mezistanici u jezera Grunsee /je opravdu temně zelené barvy/. Velkou atrakcí pro retríverky je stádo volně se pasoucích krav, opět míjíme zbytky sněhových polí a opět velká zábava pro psy. Níže pak průzračná mokřina je příležitostí pro psí koupání. Po kamenných chodnících a strmých stezkách se po 3 hodinkách dostáváme k lanovce, kterou i se psy vyjíždíme zpátky k horskému hotelu. Po lehkém obědě a odpočinku se jdeme opět projít k jezeru a k monumentálnímu výhledu na třítisícovky v čele s Grossglocknerem (3798 m). Psi se opět koupou a s lehkou nedůvěrou přejdou i lávku přes hučící koryto přepadu jezera dolů do údolí. Vracíme se na večeři a goldenky, příjemně unaveny, jdou na pokoj.Třetí den jdeme s fenkami časně ráno /je zase nádherné “azuro”/ na delší “jezerní procházku” a po snídani vyrážíme bez psů /mají naordinován odpočinek na pokoji/ na ostřejší vysokohorský trekking k Sonnblicku: úzké chodníčky, ledovcová pole, žebříky, lana. Je to fyzicky náročnější, ale odměnou jsou krásné pohledy a scenérie na tauerská pohoří. Po 5 hodinkách se zdravě unaveni vracíme okolo jezera k Rudolshutte.Po návratu jdeme proběhnout Báru a Fany, opět koupání v ledovcové tůni nedaleko hotelu a výšlap k výhledu dolů do údolí u horní stanice lanovky. Po večeři volíme velmi příjemné koupáni v hotelovém bazénu a welness.Čtvrtý den ráno po snídani balíme, jdeme ještě vyvenčit psy na jejich tradiční kolečko okolo jezera a za krásného počasí, které nás po celou dobu pobytu neopustilo, vyrážíme kabinovou lanovkou zpátky dolů do Enzingerboden, kde jsme před několika dny opustili zaparkované auto. Zastavujeme se ještě na malé občerstvení v jednom z penzionů (český majitel, rakouská obsluha, plzeňské pivo, wienerschnitzel jako sloní ucho).

Pak už definitivní “nalodění a vyrážíme zpátky na Prahu. Retrieverky jsou po třech dnech ve vysokých horách a z čerstvého vzduchu zdravě unaveny, takže celou cestu v jednom kuse prospí. Domů dorážíme plní dojmů a zážitků, které jsme v několika dnech společně s našimi psy zažili.